Zamknij

Opinie klientów fryzjera to raport dla przedsiębiorcy

13:09, 20.10.2021 | materiały partnera

W przedsiębiorstwach stosuje się codziennie różnorodne analizy jego kondycji. Najczęściej stosowaną jest ta, która dotyczy stanu finansowego firmy. Już rzadziej używane są raporty efektywności pracowników. A jak analizować stopień zadowolenia klientów? Czy to w ogóle możliwe?

Błędne przekonania

Przyjęło się myśleć, że zadowolenie klientów z wykonania usługi możemy jedynie przez pisemne ankiety. Ich przygotowanie i opracowanie powinniśmy zaś powierzać profesjonalnym statystykom, którzy wykonają swoją pracę rzetelnie i przedstawią, jak realnie wyglądają wyniki naszych poczynań w oczach usługobiorców. Taki system może sprawdziłby się u dużych marek, gdzie są na to finanse i dobrze jest zapanować nad jakością każdego z punktów franczyzowych z osobna. Co innego, gdy pracujemy samodzielnie jako fryzjer w Białymstoku.

Rozmowa to nie wszystko

Wieloletni fryzjerzy powiedzą w tym miejscu zapewne, że przecież pytają swoich klientów o opinię zaraz po wykonaniu usługi. Zazwyczaj słyszą, że wszystko jest w porządku, więc przechodzą myślami do reszty dnia codziennego. Metoda ta jest dobrym początkiem do rozpoczęcia analizy. By jednak realnie zmierzyć się z faktami, należałoby na początku zapisywać wszystkie uwagi naszych klientów. „Papier wszystko zniesie”, a i my inaczej spojrzymy na fakt dziesiątej opinii w tym miesiącu, że fotele są niezbyt wygodne. Będzie to prawdziwą motywacją, by zadziałać dla poprawy komfortu naszych klientów, a co za tym idzie standardu świadczonych usług.

Włącz Internet

Możesz być zaskoczony, gdy wpiszesz w wyszukiwarce internetowej nazwę swojego salonu. Przed Tobą otworzą się wrota do portali społecznościowych oraz wielu dyskusji, w których Twoi klienci będą wypowiadali się bardzo szeroko i skrupulatnie o wszystkim, co zauważyli podczas wizyty. Najczęściej piszą te osoby, które nie były zadowolone z usługi. Możesz być zdziwiony, gdy odkryjesz, że klient ten zapewniał Cię na miejscu o poprawnym przeprowadzeniu strzyżenia. Wiele osób wstydzi się bowiem wyznać prawdę twarzą w twarz, ale przed ekranem komputera odkrywają swoje karty. Komentarze mogą być więc skarbnicą wiedzy na temat stanu Twojego przedsiębiorstwa.

A co z ocenami?

Jeśli jednak potrzebujesz bardziej wymiernego wskaźnika Twojej jakości, na wielu portalach spotkasz się z ocenami. Każdy z serwisów proponuje inne skale oceniania firm, ale także różny sposób ich przydzielania. Na serwisach, w których rezerwuje się wizyty, klient może wystawić ocenę po każdej wykonanej usłudze. Na Facebooku, czy Google każdy użytkownik może tylko raz ocenić salon fryzjerski w Gdańsku. Będziesz dysponował szerokim przekrojem różnorodnych ocen, których analizowanie może być bardzo czasochłonne.

Orły Fryzjerstwa

Nie musisz jednak tracić swojego cennego czasu na sprawdzanie, która ocena jest dla Ciebie ważniejsza. Postaw na średnią ważoną ze wszystkich, dostępnych w Internecie, ocen, którą wylicza niezawodny algorytm. Plebiscyt Orły Fryzjerstwa jest dla każdego przedsiębiorcy darmowy i raz do roku pozwala sprawdzić na jakim jest poziomie. Jeśli uda mu się uzyskać 8/10 punktów to już jest zwycięzcą i trafia wprost na listę laureatów w swojej miejscowości. Poprzez coroczną analizę naszego wyniku możemy sprawdzać, czy nasza pozycja na rynku się umacnia, czy może wprost przeciwnie.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%