Dyrektor Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Łomży, na podstawie art.11.ust. 1 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135 z póź. zmian.) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze-Główny księgowy.
* Ogólny zakres zadań głównego księgowego:
1) Organizowanie systemu obiegu i kontroli dokumentów zgodnie z przepisami w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych.
2) Bieżące prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej w sposób zapewniający:
a. terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
b. ochronę mienia i rozliczanie osób materialnie odpowiedzialnych,
c. prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych.
3) Prowadzenie gospodarki finansowej CKZiU zgodnie z obowiązującymi przepisami, polegające zwłaszcza na:
a. przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i zapewnienia należytej ochrony wartości pieniężnych,
b. zapewnienia pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez CKZiU,
c. zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań.
4) Nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez pracowników CKZiU:
a. przestrzeganie dyscypliny budżetowej,
b. analizowanie gospodarki finansowej CKZiU,
c. sporządzanie planów finansowych CKZiU,
d. dekretowanie dokumentów finansowych,
e. prowadzenie ewidencji syntetycznej,
f. dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej: wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie rachunkowości,
g. bieżące analizowanie przepisów prawnych szczególnie w zakresie finansów
i rachunkowości, udzielanie wykładni prawnej, szkolenie pracowników księgowości,
h. przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych w związku z prowadzeniem spraw z zakresu wynagrodzeń, rozliczeń z pracownikami, ubezpieczeń itp., a w szczególności: właściwa ochrona tych danych przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem.
5) Przestrzeganie tajemnicy służbowej.
6) Prowadzi rejestr sprzedaży i zakupu oraz sporządza deklaracje VAT i PEFRON oraz innych sprawozdań,
7) Prowadzi ewidencję syntetyczną,
8) Sporządza kalkulacje usług.
9) Przygotowywanie dokumentacji księgowej.
10) Rozliczanie inwentaryzacji,
11) Realizacja kontroli zarządczej.
StPr/25/0737
data rozpoczęcia pracy od 01.10.2025
wynagrodzenie od od 4 000 PLN