Akcja #WeźWolneOdRaka, zainicjowana przez Fundację "L" z Łomży, zyskuje coraz większe zainteresowanie. Do projektu dołączyło już prawie sto firm z całej Polski. Celem kampanii jest zachęcanie pracodawców do udzielania pracownikom dodatkowego dnia płatnego urlopu na wykonanie badań profilaktycznych, takich jak cytologia, mammografia czy badania piersi.
Kampania powstała z myślą o osobach, które często nie mają czasu na badania lub odkładają je na później. Dzięki temu pomysłowi, pracownicy mogą wykorzystać jeden dzień urlopu właśnie na profilaktykę zdrowotną, co może przyczynić się do wczesnego wykrywania chorób nowotworowych.
Aby dołączyć do akcji, wystarczy zarejestrować firmę na stronie internetowej kampanii i otrzymać bilety na badania. Pracodawcy wręczają je pracownikom, którzy po wykonaniu badań dostarczają podstemplowany bilet, który uprawnia do dodatkowego dnia wolnego.
Akcja jest otwarta także dla firm zatrudniających mężczyzn, ponieważ profilaktyka onkologiczna jest równie ważna dla nich. Organizatorzy podkreślają, że kampania spotkała się z dużym zainteresowaniem, a firmy, które biorą w niej udział, podkreślają, że koszt udzielenia dnia wolnego jest minimalny w porównaniu z korzyściami zdrowotnymi, jakie przynosi profilaktyka.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz